jueves, 17 de marzo de 2016

"ORDENANÇA REGULADORA DELS MERCATS PERIÒDICS DE VENDA NO SEDENTÀRIA A SANTA COLOMA DE GRAMENET.

Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet
 
ANUNCI
 
El Ple Municipal, en data 21 de juliol de 2014, va aprovar inicialment l'Ordenança Reguladora dels Mercats Periòdics de Venda no Sedentària, a la qual no s'han presentat al·legacions durant el termini d'exposició pública.
 
El Ple Municipal, en data 24 de novembre de 2014, va aprovar definitivament "l'Ordenança Reguladora dels Mercats Periòdics de Venda no Sedentària a Santa Coloma de Gramenet".
De conformitat amb el que disposa l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local
 
(LBRL), es procedeix a la publicació íntegra del seu text, als efectes de la seva entrada en vigor l'endemà de lapublicació d'aquest anunci, tenint en compte que consta a l'expedient la realització del procediment de notificació i ja ha transcorregut el termini de quinze dies establerts en els articles 70.2 i 65.2 de la LBRL.
 
El text definitiu de l'Ordenança és el següent:
"
ORDENANÇA REGULADORA DELS MERCATS PERIÒDICS DE VENDA NO SEDENTÀRIA SANTA COLOMA DEGRAMENET.
 
CAPÍTOL 1.- DISPOSICIONS GENERALS.
 
Article 1.- Objecte de l'ordenança i definicions.
 
1.- Aquesta ordenança té per objecte la regulació de la venda exercida als mercats periòdics de venda no sedentària al terme municipal de Santa Coloma de Gramenet.
 
El seu règim de funcionament està sota els principis de la llibertat de mercat i la salvaguarda dels drets del consumidor, i està regulat per aquesta ordenança, per la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç minorista i supletòriament pel que disposa el Decret Legislatiu 1/1993, de 9 de març, de la Generalitat de Catalunya, o legislació que el pugui substituir.
 
2.- Es considera venda no sedentària en mercats periòdics aquella que es realitza fora d'un establiment comercial permanent, de manera periòdica, als llocs establerts, amb una periodicitat habitual i determinada, en instal·lacions comercials desmuntables i transportables, incloent-hi els vehicles adaptats, que comprèn la venda dels articles queautoritzi l'Ajuntament en aquesta ordenança o en posterioritat, tot això conforme a la legislació vigent.
 
3.- Les autoritzacions per la venda als mercats periòdics no sedentaris seran atorgades per l'Ajuntament segons els principis de publicitat, transparència i no discriminació, respectant el règim de concurrència competitiva.
 
Els llocs on es pot exercir la venda no sedentària són bens de domini públic afectes a l'ús públic amb un aprofitament especial, el qual no comporta la seva modificació o transformació, per la qual cosa està subjecte a autorització prèvia, l'atorgament de la qual es considera a precari.
 
Article 2.- Celebració i horaris.
 
1.- Els mercats de venda no sedentària se celebraran periòdicament en els llocs i dies següents:
 
- Mercat de Sagarra tots els dilluns de l'any inclosos festius.
- Mercat de Singuerlín tots els dijous de l'any inclosos festius.
- Mercat del Fondo tots els dissabtes de l'any inclosos festius.
 
2.- L'horari de celebració serà el mateix per a tots els mercats, quedant establert de 8 a 14 hores.
Els llocs de venda seran instal·lats entre les 7 i les 8:30 hores i s'hauran de desmuntar entre les 14 i les 15 hores pel que fa al Mercat del Fondo i de 13:30 a 15 hores pel que fa als Mercats de Sagarra i Singuerlín. Fora d'aquests horaris,restarà prohibida la instal·lació i la retirada dels punts de venda, així com la circulació de vehicles dins del mercat
 
 3.- A la finalització de la celebració de cada mercat, tot el recinte ha de quedar net i sense deixalles ni residus de cap tipus a la via pública.

4.- En tot cas correspon a l'Ajuntament acordar el nombre i periodicitat dels mercats de venda no sedentària, per la qual cosa podrà en qualsevol moment ampliar o disminuir aquest nombre, canviar el dia o l'horari de celebració, modificar l'emplaçament del mercat així com el nombre i dimensions dels llocs de venda existents.

CAPÍTOL 2.- LES AUTORITZACIONS PER A L'EXERCICI DE LA VENDA EN ELS MERCATS NO SEDENTARIS.

Article 3.- Titularitat de les autoritzacions.

1.- Per a l'exercici de la venda al mercats no sedentaris de Santa Coloma de Gramenet, s'hauran d'acomplir els requisits següents:

a) Ser major d'edat.
b) Estar donat d'alta i al corrent de pagament de la Seguretat Social.
c) Estar donat d'alta a l'epígraf o epígrafs corresponents de l'Impost d'Activitats Econòmiques i estar al corrent del pagament del mateix, o, en cas d'estar exempts, estar donat d'alta en el cens d'obligats tributaris.
d) Complir els requisits que s'estableixen a l'ordenança referents al producte objecte de venda al mercat.
e) Disposar d'autorització municipal per exercir la venda en el mercats no sedentaris, en un lloc precís.
f) Complir tota la normativa sectorial vigent sobre higiene, salut i seguretat.
g) Disposar d'assegurança de responsabilitat civil sobre la seva instal·lació i activitat amb una cobertura de com a mínim 500.000 EUR, per a fer front a qualsevol indemnització que es pugui derivar de la seva activitat professional.L'Ajuntament podrà analitzar les pòlisses per a comprovar la seva suficiència. Una vegada estudiada la pòlissa, l'òrgan competent que atorga les autoritzacions resoldrà el que estimi més adient.
h) En cas de venedors extracomunitaris hauran de justificar que estan en possessió dels permisos de residència i de treball que estableix la normativa específica vigent.
i) En el supòsit de titulars quan es tracti de persones jurídiques, caldrà que estiguin legalment constituïdes, inscrites en el Registre oficial corresponent i que l'objecte social inclogui aquest tipus de venda.

2.- Correspon a l'Alcalde o Alcaldessa, qui podrà delegar en un/a regidor/a, la competència per a l'atorgament o denegació de les autoritzacions.

3.- L'autorització municipal per exercir la venda al mercat setmanal serà personal, però podran exercir l'activitat, com a suplent degudament autoritzat en nom del comerciant, el seu cònjuge o parella de fet documentalment acreditada i els seus fills, així com els empleats que estiguin donats d'alta a la Seguretat Social per compte del titular.

Donada l'escassetat de sòl públic, ningú no podrà ser titular de més d'un lloc de venda al mateix mercat.
En cap cas s'admetrà que un titular d'un lloc de venda tingui cap mena de participació en una persona jurídica que sigui titular d'un altre lloc de venda dins del mateix mercat.

Article 4.- Termini de les autoritzacions.

1.- Les autoritzacions per exercir la venda al mercats no sedentaris, existents a l'entrada en vigor de la present ordenança, estan automàticament prorrogades per un termini de quinze anys, a comptar des de l'entrada en vigor del Decret Legislatiu 3/2010, de 5 d'octubre, per a l'adequació de normes amb rang de llei de la Directiva 2006/123/CE del Parlament i del Consell, de 12 de desembre de 2006, relativa als serveis en el mercat interior. Per tant aquestes autoritzacions finalitzaran el 6 d'octubre de 2025. Aquest termini podrà ésser prorrogat, de manera expressa, per períodes idèntics.

2.- Les autoritzacions que s'atorguin a partir de l'entrada en vigor de la present ordenança tindran una durada mínima de quinze anys i seran prorrogables, de manera expressa, per períodes idèntics.
 
 Article 5.- Adjudicació de les autoritzacions.

1.- Per a l'adjudicació dels llocs de venda, i amb la finalitat de garantir la transparència i la imparcialitat del procés, se seguiran els següents criteris:

a) Prèviament a l'obertura del procediment públic d'adjudicació d'autoritzacions, per decret de l'Alcalde o Alcaldessa, o regidor/a en qui delegui, s'establiran el nombre d'autoritzacions que podran atorgar per a cada ram d'activitat, a fi d'aconseguir una diversificació del mercat.
b) La persona interessada haurà de sol·licitar una autorització per a la venda d'un o uns articles determinats. La venda d'aquests articles autoritzats haurà de mantenir-se durant un període mínim de tres anys.
c) En cada procediment públic d'adjudicació s'especificaran els requisits i elements de valoració de les ofertes, que en cap cas podran contravenir el que disposa la Llei 1/2010, d'1 de març, de reforma de la Llei 7/1996, de 15 de gener, d'ordenació del comerç minorista ni el que preveu la normativa sectorial de la Generalitat de Catalunya en matèria de venda no sedentària.

2.- Les persones interessades en obtenir una autorització hauran de presentar, una vegada s'hagi donat la corresponen convocatòria, al registre general de l'Ajuntament, per qualsevol dels mitjans autoritzats en dret, una declaració responsable, el model del qual serà subministrat per l'Ajuntament, en la que manifestaran:
a) Que acompleixen amb els requisits establerts en la present ordenança i en la convocatòria corresponent, i estaran en possessió de la documentació acreditativa d'aquest compliment en el moment que iniciïn la seva activitat. Aquests requisits seran, com a mínim, els següents: estar donats d'alta a l'epígraf corresponent de l'IAE i estar al corrent de pagament, o cas, d'estar-hi exempts, estar donats d'alta al cens d'obligats tributaris; estar al corrent de pagament de llurs obligacions amb la Seguretat Social; el sol·licitants extracomunitaris acreditaran el compliment de les obligacions establertes a la legislació vigent en matèria d'autoritzacions de residència i treball.

b) Que reuneixen les condicions establertes sobre els productes oferts a la venda.
c) Que mantindran el compliment d'aquests requisits durant l'exercici de l'activitat.
Les circumstàncies relatives a estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social es podran comprovar d'ofici per l'Ajuntament, prèvia autorització per part de l'interessat, expressada en la declaració responsable.

3.- Els propietaris de les botigues situades davant els mercats de venda no sedentària tindran dret de tempteig, previ a la convocatòria per a la selecció del nou ocupant, del lloc de venda situat davant el seu establiment.

Article 6.- Característiques de les autoritzacions.

1.- Una vegada concedida l'autorització al venedor se'l proveirà d'un carnet amb la seva fotografia on constarà el número de lloc adjudicat, el productes concrets que pot vendre, el període de vigència i la persona que pot suplir al titular, en el seu cas. Aquest carnet ha d'estar sempre en poder de l'interessat i ha de ser exhibit de manera visible i permanent a les parades de venda.

2.- L'autorització municipal solament pot ser revocada per l'incompliment de la present ordenança, de la legislació vigent i de les obligacions tributàries. En cap cas la revocació dona dret a indemnització o compensació de cap mena.

3.- Els procediments que comportin l'atorgament de noves autoritzacions hauran de garantir la transparència i imparcialitat, així com la publicitat adequada de l'inici, desenvolupament i terminació del procés.

4.- Les sol·licituds que no puguin ser admeses, tot i reunir els requisits establerts, per manca d'espai suficient, passaran a una borsa que servirà de reserva pels casos de vacants que es puguin produir amb posterioritat. L'ordre de prelació dins d'aquesta borsa s'efectuarà mitjançant sorteig públic organitzat per l'Ajuntament i anunciat al web i al taulell d'anuncis municipal.

Article 7.- Renovació de les autoritzacions. Les autoritzacions atorgades per a l'exercici de la venda en els mercats no sedentaris, no donaran lloc, en cap cas, a un dret de renovació automàtica al seu venciment, ni comportaran cap avantatge per a les persones que cessin en l'activitat o les que en tinguin especial vinculació.
 
 Article 8.- Transmissió de les autoritzacions.

Les autoritzacions de venda en el mercats no sedentaris seran transmissibles tant per acte "inter vivos" com "mortis causa".

En tots els casos l'Ajuntament ha d'autoritzar expressament les transmissions de les autoritzacions.

En cas de transmissions "inter vivos" només es podrà transmetre l'autorització en els següents casos:

- A favor d'un familiar fins al tercer grau, tant per consanguinitat com per afinitat.
- A favor del cònjuge o parella de fet degudament acreditada.
- A favor de l'empleat en les tasques de venda que estigui en correcta situació legal i que porti un mínim de 5 anys treballant en el mateix lloc de venda.

En cas de transmissions "mortis causa", l'autorització podrà ser transmesa d'acord amb les disposicions testamentàries i successòries.

La sol·licitud de les transmissions es farà mitjançant instància que ha d'estar signada pel cedent i el cessionari. En cas de defunció la sol·licitud ha d'anar signada pel legal successor.

En cap cas s'autoritzarà la transmissió sense estar al corrent dels tots els tributs que graven l'activitat de venda no sedentària, la qual cosa s'acreditarà amb les certificacions pertinents. Tampoc s'autoritzarà la transmissió sense estar al corrent de les cotitzacions a la Seguretat Social.

El cessionari haurà d'acomplir amb els requisits establerts a l'article 3 de la present Ordenança.
Les transmissions tributaran les taxes que constin a l'ordenança reguladora corresponent.
En cas de malaltia del titular, aquest podrà ésser substituït degudament autoritzat per aquest Ajuntament. La malaltia es justificarà mitjançant el corresponent informe de baixa mèdica i cas de ser necessari es renovarà la justificació trimestralment.

Article 9.- Modificacions de les autoritzacions.

1.- Les característiques de les autoritzacions podran ser modificades a iniciativa de l'Ajuntament o a petició dels seus titulars.

2.- Les modificacions ocasionades d'ofici per iniciativa de l'Ajuntament hauran de estar motivades per una raó d'interès públic que haurà de quedar acreditada a l'expedient. Atesa la naturalesa a precari de les autoritzacions en cap cas aquestes modificacions donaran dret a indemnització o compensació de cap mena.

3.- Només podrà ser admesa la petició de canvi d'activitat comercial sobre la que ha estat objecte d'autorització a partir del tercer any de l'autorització. Aquest canvi d'activitat haurà d'ésser aprovat expressament per l'Ajuntament.

4.- Els titulars de les autoritzacions poden demanar un canvi d'ubicació o una ampliació de l'espai ocupat per la seva parada, sempre que hi hagi espai disponible vacant. Les peticions de canvi d'ubicació s'atendran d'acord amb l'antiguitat de la sol·licitud i l'activitat desenvolupada. Les peticions d'ampliacions s'atendran segons els següents criteris, per ordre d'importància:

a. Per proximitat d'espais buits.
b. Per grandària de la parada (de menor a major).
c. Per antiguitat de la sol·licitud.

En el supòsit que l'espai disponible sigui adequat per instal·lar un vehicle tenda, es prioritzaran les peticions d'aquest tipus per davant dels criteris a dalt esmentats.
Tant els canvis d'ubicació com les ampliacions s'atendran abans de qualsevol procediment d'atorgament de noves autoritzacions.
 
 CAPÍTOL 3.- DRETS I OBLIGACIONS DELS VENEDORS.

Article 10.- Drets dels venedors.

Els venedors tenen dret a:

a) Exercir l'activitat per a la qual han rebut autorització.
b) La prestació municipal dels serveis de vigilància, seguretat, neteja i manteniment de l'espai on es desenvolupa el mercat.
c) Gaudir d'un període de vacances d'un màxim de vuit setmanes, així com no assistir al mercat per causes justificades, les quals hauran d'ésser aprovades per l'Ajuntament.
d) Expressar les seves queixes, sobretot d'allò que considerin una lesió dels seus legítims interessos, al departament corresponent de l'Ajuntament.

Article 11.- Deures dels venedors.

Els venedors han de complir amb tot el que preveu aquesta ordenança i en especial tenen les següents obligacions:

a) Exhibir de manera visible i permanent a la parada l'autorització municipal corresponent.
b) Ocupar estrictament l'espai objecte de l'autorització, sense ultrapassar els límits establerts i degudament senyalitzats per l'Ajuntament, ni envair, sota cap concepte, l'espai destinat a passos, altres parades, accessos a locals comercials o industrials o als seus aparadors i al edificis d'ús públic i d'ús privat. Les parades hauran de guardar l'alineació anterior i posterior. Tanmateix no es podrà desplaçar sota cap motiu cap element del mobiliari públic urbà. L'espai dels passos per garantir els accessos a locals comercials o industrials i edificis d'ús públic i d'ús privat haurà d'ésser de com a mínim un metre.
En el supòsit que alguna parada no assistís a la celebració del mercat, les parades confrontants podran ocupar el lloc d'aquesta parada, prèvia l'autorització dels vigilants del mercat i la seva supervisió.
c) No es permetrà la venda de mercaderies col·locades directament sobre el terra. Les mercaderies han d'ésser exposades sobre un taulell o altre element.
d) Els articles oferts hauran d'indicar el seu preu unitari o en relació amb la unitat de mesura que correspongui per la seva naturalesa. El comprador té dret al lliurament d'un tiquet o rebut on constarà almenys la següent informació: data de la venda, preu, pes o quantitat del producte adquirit i nombre de l'autorització que constarà a la parada.
e) Els articles oferts s'hauran de correspondre amb els que són objecte de l'autorització, tenint en compte que per tal de garantir la varietat de l'oferta als consumidors i la lliure competència entre els venedors, l'Ajuntament pot restringir o limitar la gama de productes que poden oferir els venedors, en relació amb l'epígraf o epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques al qual estan donats d'alta.
f) El titular de l'autorització està obligat a mantenir el lloc de venda, així com el seu entorn en perfectes condicions de neteja, tant durant la celebració dels mercats com en acabar-se. També s'hauran d'observar les adequades normes d'higiene i neteja respecte a les deixalles, que hauran de dipositar-se en recipients adequats, seguint la normativa vigent, a fi de facilitat els treballs de recollida.
g) Llevat dels casos justificats, els venedors hauran d'assistir setmanalment al mercat corresponent.
h) El titulars de les autoritzacions estan obligats al pagament de les taxes municipals corresponents a l'exercici de l'activitat. Aquest pagament s'haurà de fer efectiu dins el termini o els terminis establerts dins del calendari del contribuent. El pagaments que no s'hagin fet efectius dins el període voluntari fixat en aquell calendari del contribuent, seran cobrats per la via de constrenyiment amb el recàrrec que correspongui. En aquest supòsit es revocarà l'autorització.
i) Els titulars de les autoritzacions han de disposar de fulls de reclamació d'acord amb la normativa vigent.
j) Es prohibeix als venedors produir tota classe de sorolls i emetre publicitat acústica emesa per aparell amplificador o emetre propaganda o publicitat abusiva de cap classe que atempti contra els drets d'altres comerciants. Se n'exceptuenals venedors de discos, cassettes, cd's i altres formats de reproducció d'imatge i so, als qual se'ls permet la reproducció sonora del productes que tinguin a la venda, sempre que el volum, a criteri dels vigilants dels mercats o de la policia local, no sigui excessiu.
k) Els venedors no podran penjar a les marquesines, veles o qualsevol altre element de les parades, ni puntals ni mercaderies o productes que puguin representar algun perill per als vianants o els puguin obstaculitzar el pas. En cap cas els productes podran estar fora dels límits de les parades.
l) Els titulars de les autoritzacions tenen expressament prohibit guardar o amagar gènere de persones que no estan autoritzades per vendre al mercat.
m) Els venedors no podran deixar vehicles, remolcs o materials fora de l'espai de la parada, excepte pel que fa als vehicles que formen un sol cos amb la parada de venda.
n) Queda totalment prohibida la venda sense autorització dins del recinte del mercat.

Article 12.- Productes de venda autoritzats.

Els articles que es poden vendre en el mercats no sedentaris són el següents:

Article:

Ferreteria/Electricitat.
Sabateria.
Flors/Plantes.
Herboristeria/Dietètica/Fruits Secs.
Parament de la llar/Articles de regal.
Tèxtil Llar.
Merceria/Roba interior.
Tèxtil Infantil.
Tèxtil Home/Dona.
Bijuteria/Articles de regal.
Adrogueria/Perfumeria.
Marroquineria.
Música/Audiovisuals/Telefonia/Fotografia.
Quadres.
Llicències.
Accessoris per animals.
Catifes.
Xurreria/Entrepans.
Joguines.
Llibres/Publicacions.

En l'autorització de venda ha de constar l'article de venda autoritzat i no es podrà vendre cap mena d'article diferent. En cas de dubtes sobre si una parada pot vendre un article determinat, seran els vigilants del mercat el que decidiran si es pot vendre o no, en el mateix moment de celebració del mercat. En tot cas els vigilants informaran d'aquest fet a l'Ajuntament, el qual decidirà si l'article es pot vendre amb l'autorització existent.
A més dels articles relacionats, l'Ajuntament podrà autoritzar la venda d'altres articles diferents per raons d'interès comercial del mercat.
En cap cas s'autoritza la venda de cap producte alimentari excepte aquells destinats a ésser consumits en el propi mercat com xurreries i similars i sempre i qual acompleixin les condicions de sanitat i salubritat exigibles.

CAPÍTOL 4.- CONTROL I VIGILÀNCIA.

Article 13.- Control de documentació.

Anyalment, durant el mes de gener, els venedors hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament la següent documentació:
 
 a) Certificat d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb la hisenda pública.
b) Certificat d'estar al corrent de pagament de les cotitzacions a la seguretat social.
c) Fotocòpia dels sis darrers rebuts de les cotitzacions a dalt esmentades.
d) Fotocòpia de les declaracions trimestrals de l'IRPF de l'any en curs.
e) Certificat d'estar al corrent de pagament dels deutes municipals.
f) Pòlissa d'assegurança o similar de responsabilitat civil en vigor.
g) Certificat conforme el suplent, si és el cònjuge o fills que convisquin amb el titular, estan al corrent de pagament de les cotitzacions a la seguretat social.
h) Fotocòpia dels contractes laborals dels empleats així com de la documentació de cotització a la seguretat social dels mateixos.
Si el venedor no presenta aquesta documentació dins del període a dalt esmentat, s'entendrà que renúncia a la autorització i aquesta serà revocada.
Les circumstàncies relatives a estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social es podran comprovar d'ofici per l'Ajuntament, prèvia autorització per part de l'interessat.

Article 14.- Vigilants.

Per tal de tenir cura del compliment de la normativa dels mercats i de controlar les obligacions i els drets dels venedors, l'Ajuntament nomenarà els vigilants de mercats que consideri necessaris. Els venedors estan obligats a obeir en tots els supòsits les indicacions i les ordres donades pels vigilants dels mercats.

Article 15.- Policia Local.

La policia local tindrà cura del manteniment de l'ordre públic, de l'ordenació del trànsit i l'estacionament en les zones de celebració dels mercats i col·laborarà amb els vigilants dels mercats quan aquests requereixin els seus serveis.

Article 16.- Altres controls.

Els venedors dels mercats estaran subjectes als controls i a les inspeccions sanitàries i de condicions de qualitat i drets del consumidor que estiguin legalment establertes.

CAPÍTOL 5.- RÈGIM SANCIONADOR.

Article 17.- Definició d'infracció.

Constitueixen infraccions les inobservances de les disposicions contingudes en la present ordenança i en la legislació vigent.

Article 18.- Infraccions lleus.

Tindran la consideració d'infraccions lleus les següents:

1.- El comportament que produeixi molèsties al públic o altres venedors així com el contrari als bons costums i normes de convivència.
2.- No tenir en lloc visible l'autorització de venda.
3.- L'incompliment dels horaris de descàrrega, venda i desmuntatge de les parades.
4.- L'ocupació de més espai de l'autoritzat i l'exposició de mercaderies fora del lloc assignat.
5.- No tenir a disposició del públic els fulls de reclamació oficials.
6.- No exhibir els preus de venda al públic de les mercaderies.
  7.- No tenir a disposició dels vigilants del mercats o de la policia local la documentació relativa a la parada.
8.- Realitzar operacions de pesada i mesura fora de la vista del públic.
9.- L'incompliment de qualsevol de les disposicions que conté la present ordenança, que no tinguin el caràcter de greus o molt greus.

Article 19.- Infraccions greus.

Tindran la consideració d'infracció greus les següents:
1.- La reincidència d'infraccions lleus dins dels període d'un any.
2.- La manca de neteja del lloc de venda i el seu entorn, mentre es realitza la venda i un cop finalitzat el mercat i retirades les parades.
3.- La negativa o la resistència a subministrar dades o a facilitar la informació requerida pel personal autoritzat amb vista al compliment de les funcions d'informació, investigació i inspecció en les matèries objecte de la present ordenança, així com també el fet de subministrar informació inexacta.
4.- Les discussions que produeixin escàndol.
5.- La inobservància de les instruccions que pel bon funcionament del mercat donin els vigilants dels mercats o la policia local.
6.- L'actuació expressa que provoqui danys a béns públics o privats.
7.- L'ocupació o el dipòsit de materials en els espais previstos com a pas entre parades laterals.
8.- La manca de condicions higienicosanitàries dels llocs de venda, dels manipuladors, dels vehicles de transport d'aliments, així com dels productes i aliments posats a disposició del consumidor.
9.- La venda de productes no compresos en la corresponent autorització.
10.- La modificació de la configuració, grandària i ocupació de les parades sense autorització dels vigilants dels mercats.
11.- No tenir a disposició del personal d'inspecció les factures i comprovants de compra dels productes que es posin a la venda.
12.- Posar música o megafonia, a excepció de les parades específicament destinades a la venda d'articles o
complements musicals sense excedir dels decibels permesos.
13.- La connivència amb la venda il·legal.
14.- Circular amb el vehicle dins la zona de mercat, fora de l'horari autoritzat.

Article 20.- Infraccions molt greus.

Tindran la consideració d'infracció molt greus les següents:

1.- La reincidència d'infraccions greus dins del període d'un any.
2.- El fet de subministrar informació o documentació falsa.
3.- Les baralles amb empentes o cops.
4.- El sotsarrendament o cessió de part o de la totalitat de l'espai autoritzat.
5.- Tenir treballant a la parada menors, en edat d'escolarització obligatòria.
6.- La resistència, la coacció o la represàlia o la temptativa de fer-ne contra els vigilants dels mercats.
7.- La no assistència al mercat durant tres dies de celebració consecutius o cinc alterns dins del mateix semestre, sensecausa justificada i no comunicada a l'Ajuntament. S'exclou el període de vacances que també haurà de comunicar-se per escrit.
8.- La utilització de l'autorització per part de persones diferent a les autoritzades.
9.- Les infraccions per frau, adulteració o engany.

Article 21.- Sancions.

Les sancions que es poden imposar consisteixen en multes pecuniàries i en la suspensió o revocació absoluta de l'autorització.

1.- Infraccions lleus:

a) Advertiment.
b) Multa fins a 300 EUR.

2.- Infraccions greus:

a) Suspensió de l'autorització d'1 a 6 mesos.
b) Multa de 300 EUR a 1.000 EUR.

3.- Infraccions molt greus:

a) Revocació de l'autorització.
b) Multa de 1.000 a 3.000 EUR.

L'aplicació de la sanció es gradua tenint en compte les circumstàncies següents:

1.- L'esmena dels defectes derivats de l'incompliment, sempre que d'aquest no s'hagin derivat perjudicis directes a tercers.

2.- La reincidència que no sigui determinant de la infracció.
3.- El grau d'intencionalitat.
4.- El nombre de consumidors i usuaris afectats.
5.- La gravetat dels efectes socioeconòmics.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA.

Queden derogats els articles 72 al 83, 101 i 102 de l'Ordenança d'ocupació de la via pública, així como aquelles disposicions que contradiguin allò establert en la present ordenança.

DISPOSICIÓ FINAL.

La present Ordenança iniciarà la seva vigència el dia següent a la publicació del seu text íntegre en el Butlletí Oficial de la Província, sens perjudici de la publicació de la ressenya en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. La publicació s'efectuarà una vegada hagi tingut lloc l'aprovació definitiva i el posterior termini de 15 dies hàbils, previst a l'art. 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local."
Contra aquest acte administratiu, que és definitiu en via administrativa, es pot interposar en el termini de dos mesos a comptar del dia següent al de la publicació d'aquest edicte recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Santa Coloma de Gramenet, 29 de desembre de 2014
El tinent d'alcalde delegat de Serveis Municipals, Comerç i Mercats, Esteve Serrano Ortín

No hay comentarios:

Publicar un comentario